Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

Hogyan beszélj a vendéggel?

2018-05-08

Az egyik talán legfontosabb része a szakmámnak a kommunikáció. Ugye Neked sem mindegy hogyan szólítanak meg?
Kell egy kis gyakorlás és tapasztalat, mire nagyjából be tudod lőni az idegent aki az étterem ajtaján belèp. Vannak emberek akik igénylik, hogy segíts nekik, tájékoztasd őket mindenről, esetleg beszélgess velük. Persze vannak akik nem. Ha jó helyzetfelismerő kézséggel rendelkezel, már az ajtónyitásnál tudod, mit fog elvárni tőled az asztaltársaság.
Butaság, hogy minden vendéget ugyanúgy kell kezelni. Illetve nem az. Mindenkit a saját igényei szerint kell kiszolgálni. Ha egy vendég beszélgetésbe elegyedik veled már az elején, nem illik ott hagyni, feltehetőleg ő az a típus lesz akinek szüksége van tájékoztatásra mindenről, ők előszeretettel kérdeznek bele az ételek elkészítésébe, a hozzá tartozó borok ajánlásába stb. (Magyarországon sűrűn előfordul, hogy túlterheltek a felszolgálók, 10-15asztalos placcon dolgoznak, nem feltétlen engedhetik meg maguknak a hosszas beszélgetéseket az asztalaikkal. Ilyenkor, ha a vendég mégis igényelné, ne csak tőmondatokban rád le gyorsan, hanem mondd el neki nyugodtan, hogy ne haragudjon, rengeteg asztalos van bent és mindenkinek haladnia kell. Majd ezután rövidítheted a mondandódat, meg fognak érteni.)
Természetesen, ha látod, hogy az asztaltársaság nem kérdez nem akar beszélgetni, esetleg siet, ne húzd se a saját se az ő idejüket, pikk-pakk felveszed, kirakod nekik amit kell és csak az alapvető tiszteletteljes mondatokat használva tovább is állhatsz, meg fogják köszönni a végén a gyorsaságod. Ha mégsem, akkor se törj le, az nem a Te szegénységi bizonyítványod, ha valaki nem tudja értékelni amit érte tettél. (Ezt az élet bármelyik területére rá rakhatod, ne magad idegesítsd mások inteligencia szintje miatt) Engedd el, ha valaki bunkó vagy nem úgy szól hozzád, ne lássa rajtad, hogy meg tudott fogni, mert ez elégedettséggel tölti el. Amennyiben meg tudod tartani az intelligens, korrekt, kedves és tisztelettudó hangnemet, nyertél. Lehet, hogy legközelebb bejön és akkor már elismer, de az első alkalommal nem fog.
Nagyon sokan lenéznek bennünket, úgynevezett “szolgák” vagyunk. Ez az a gondolat amit nagyon gyorsan felejts el! Te magad vagy az étterem, Te szolgálod ki őt, a Te feladatod kedvesnek és előzékenynek lenni, ezt sose felejtsd el!
Velem rengetegszer előfordult már, hogy egy asztal nagyon rosszul kezdődött, valószínűleg nem voltam szimpatikus, fiatal tudás nélküli tanulónak néztek stb. A hozzáállásom és a rutinom miatt, nem tudtak kizökkenteni, tisztelettel megválaszolatam minden kèrdést, eleget tettem minden kérésnek, kiszolgáltam őket a legjobb tudásom szerint. A végén természetesen a megtisztelő borravaló mellé még egy kézfogást is kaptam, elismertek!
Engem minden egyes nap hajt ez az elismerés, örömmel tölt el, ha elégedetten távozik valaki a kezeim alól, talán ettől vagyok szakember!
Amint el tudod engedni a sérelmeidet és arra koncentrálsz ami a feladatod felszolgálóként, elégedett leszel.
(Amennyiben nem szereted ezt a szakmát, a lehető leggyorsabban válts arra, amit valójában csinálni szeretnél, mert boldogtalan leszel, amíg kényszeríted magad.)

Hozzászólások (0)